1 بهترین باغ وحش مشهد + آدرس + تلفن

فهرست مطالب

بهترین باغ وحش مشهد باغ وحش وکیل‌آباد مشهد، یکی از اولین و بزرگترین باغ وحش‌های ایران و تنها باغ وحش مشهد است. با مساحتی بالغ بر چهل هزار متر مربع، این باغ وحش در مجاورت پارک جنگلی وکیل‌آباد در شمال غربی شهر مشهد واقع شده و به عنوان یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری این شهر شناخته می‌شود. روزانه حدود ۵۰۰۰ نفر از بازدیدکنندگان این باغ وحش را جذب می‌کند. در ادامه، با معرفی جامع باغ وحش وکیل‌آباد، به شما دعوت می‌شود تا از دیدن این نقطه دیدنی و جذاب لذت ببرید.

پیشینه بهترین باغ وحش مشهد

بهترین باغ وحش مشهد

پیشینه ساخت باغ‌وحش به شکل و شمایل استاندارد در ایران به حدود ۱۵۰ سال پیش، در دوران سلطنت ناصرالدین شاه قاجار باز می‌گردد. اولین باغ‌وحش ایران در منطقه‌ی دوشان تپه در جنوب شرقی تهران و در انتهای خیابان پیروزی امروزی قرار داشت. این باغ‌وحش در زمان سلطنت مظفرالدین شاه قاجار بسته شد و تا مدت‌ها بعد از آن باغ‌وحشی در ایران ساخته نشد.

باغ‌وحش مشهد همراه با باغ‌وحشی که در سال ۱۳۳۲ در خیابان ولیعصر تهران ساخته شد، از اولین باغ‌وحش‌هایی بود که بعد از دوشان تپه در ایران ساخته شد. این مکان در حدود سال ۱۳۳۸ در محله‌ی قدیمی خواجه ربیع این شهر بنا شد و تقریباً ۲۰ سال بعد از آن به علت گسترش فضای شهری و قرار گرفتن آن در محدوده‌ی شهر، به مکان فعلی آن یعنی منطقه‌ی وکیل‌آباد منتقل شد.

حیوانات باغ وحش وکیل آباد مشهد

بهترین باغ وحش مشهد

حدود ۸۵۰ حیوان از ۱۲۵ گونه‌ی مختلف جانوری، از حیوانات علف خوار و گوشتخوار گرفته تا جانوران خزنده و آبزی در ۱۰۰ جایگاه مختلف در این باغ وحش مشهد نگهداری می‌شوند. حدود نیمی از حیوانات حاضر در این باغ وحش بومی ایران و نیمی دیگر غیر بومی هستند.

از حیوانات اینجا می‌توان به پلنگ آفریقایی، شیر آفریقایی، ببر بنگال، کفتار، شتر لاما، گوسفند بربر، کانگورو، خرس، شامپانزه، بونوبو، گراز، چندین نوع پرنده و البته تایگون که از جفت گیری شیر ماده و ببر نر به وجود می‌آید اشاره داشت. در باغ وحش وکیل آباد مشهد دو قسمت مجزا‌ی حیوانات تاکسیدرمی شده، که پیکر حیوانات در آن به نمایش گذاشته می‌شود و قسمت خزندگان که در آن جاندارانی مانند مار، سوسمار و تمساح پوزه کوتاه نگهداری می‌شوند، وجود دارد که هزینه‌ی بلیط آنها جداگانه است. در جایگاه قرار گیری هر گونه‌ از حیوانات نیز توضیحات جامعی نوشته شده که می‌تواند برای افراد بازدید کننده و به خصوص کودکان بسیار جالب باشد.

امکانات دیگر باغ وحش مشهد

در محدوده‌ی پارک جنگلی وکیل‌آباد واقع شده که منطقه‌ای با آب و هوای خوش در فاصله هشت کیلومتری شمال غرب از این شهر واقع است. در این محدوده به مساحت ۷۰۰ هزار متر مربع، امکانات تفریحی و رفاهی گوناگونی از جمله رستوران‌ها و بوفه‌های مختلف، سینمای پنج بعدی، موزه و … در دسترس است.

ساعت کاری باغ وحش مشهد

بهترین باغ وحش مشهد

باغ وحش مشهد هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا حدود ساعت ۸ بعد از ظهر باز است. توصیه می‌شود که برای بازدید در روزهای گرم سال، اوایل صبح یا زمان‌هایی که هوا خنک‌تر است، از این باغ وحش بازدید کنید. این زمان‌ها معمولاً حیوانات فعال‌تر هستند و شما می‌توانید بهترین تجربه را داشته باشید.

شماره تماس:۰۵۱۳۵۰۱۴۴۳۳

آدرس:میدان آزادی، انتهای بزرگراه وکیل آباد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *