5 بهترین پارک های مشهد

فهرست مطالب

بهترین پارک های مشهد رو میتوانید به عنوان مقاصد گردشگری مشهد محسوب انتخاب کنید. مشهد که در تمام روزهای سال پذیرای مسافران و زائران تور مشهد است. این شهر به‌دلیل وجود حرم امام رضا (ع) به‌عنوان پایتخت معنوی كشور شناخته می‌شود؛ با این حال، جاذبه‌های متعدد و متنوعی در این کلان‌شهر وجود دارد. از جمله جاهای دیدنی مشهد می‌توان به پارک‌های بی‌نظیری همچون پارک هفت حوض و پارک جنگلی وکیل آباد اشاره کرد که بازدید از آن‌ها در برنامه سفر اکثر گردشگران قرار دارد. برای آشنایی با سایر پارک‌های دیدنی مشهد، این مقاله را از دست ندهید.

بهترین پارک های مشهد

1.پارک کوهستانی خورشید

بهترین پارک های مشهد

کوهستان پارک خورشید، بزرگ‌ترین پارک کوهستانی مشهد به حساب می‌آید که به‌خاطر قرارگیری در ارتفاعات هاشمیه، به بام مشهد یا بام هاشمیه نیز معروف است. این پارک که از سرسبزترین مناطق مشهد است، منظره‌ای بی‌بدیل از شهر را پیشکش شما می‌کند. ضمن اینکه وجود آلاچیق و امكانات رفاهی در این محل به شما امکان می‌دهد تا همراه با خانواده و دوستان اوقات خوشی را سپری کنید.

پارک کوهستانی مذکور در ارتفاعات قرار دارد و در نتیجه برای استفاده از آن بهتر است در ایام گرم سال به این منطقه سفر کنید تا در کنار تفریح، از طبیعت و مناظر اطراف آن نیز لذت ببرید.

 

 

 

 

2.پارک میرزا کوچک خان

پارک میرزا کوچک خان

پارک میرزا کوچک خان یکی از پارک‌های نزدیک حرم رضوی است که بعد از زیارت می‌توانید در فضای سرسبز این محل قدری استراحت کنید. این پارک ۳۲ هکتاری پشت بازار رضا مشهد قرار دارد و به همین دلیل زائران زیادی با آن آشنا هستند. استخر، پارک بازی کودکان، سرویس بهداشتی، زمین فوتبال و بوفه سایر بخش‌های این پارک را تشکیل می‌دهند.

 

 

 

3.پارک جنگلی پردیس شاندیز

پارک جنگلی پردیس شاندیز

پارک جنگلی پردیس شاندیز به‌لطف داشتن آب فراوان و درختان سربه‌فلک‌کشیده، از جاذبه های گردشگری اطراف مشهد است و محلی ایدئال برای طبیعت‌گردی به حساب می‌آید. با وجودی که طبیعت زیبای این پارک در هر فصلی دیدنی و جذاب است؛ در فصول گرم سال طرفداران بیشتری دارد؛ به‌طوری که تعداد زیادی از گردشگران و شهروندان مشهدی روانه این محل می‌شوند. وجود سرویس بهداشتی، پارکینگ، نمازخانه، چای‌خانه، فضای مناسب برای چادرزدن و استراحت، باربیکیو و آلاچیق باعث شده است که گردشگران با خیال راحت این محل را برای تفریح و گشت‌وگذار خود انتخاب کنند. محوطه‌سازی، احداث آب‌نما و پل معلق از جمله جاذبه‌های این پارک است.

بی‌شک حضور در پارکی مملو از درختان بلند و سرسبز و گوش‌سپردن به صدای رودخانه و پرندگان، برای هر کسی جذابیت دارد؛ به‌خصوص در روزهایی به‌غیر از روزهای تعطیل که می‌تواند آرامشی وصف‌ناپذیر را نصیبتان کند.

 

4.باغ گلهای مشهد

باغ گلهای مشهد

باغ گلهای مشهد در مساحتی حدود سه هکتار احداث شده و ساختار آن به‌شکل گل بنفشه طراحی شده است که علاوه بر چشم‌انداز فوق‌العاده زیبا، عطرخوشایند گل‌ها و رایحه ملایم آن‌ها، روح و جانتان را آرام می‌کند. در هر فصلی که به این باغ بروید، شاهد گل‌های مختلفی خواهید بود که با توجه به آب‌وهوای آن فصل کاشته شده است.

در زمان آغاز به کار این مجموعه، گونه‌های مختلف گل و گیاه در آن وجود داشت؛ اما به‌دلیل ناسازگاری با شرایط اقلیمی مشهد از بین رفتند و به همین دلیل فقط گیاهان سازگار با فصل در این محل کاشته می‌شود. هشت قسمت اصلی باغ گلهای مشهد شامل باغ رز، باغ گلهای فصلی، باغ گیاهان پیازی، باغ صخره‌ای، باغ گیاهان دارویی و معطر، محوطه بازی کودکان، آمفی‌تئاتر روباز و گل‌خانه آموزشی می‌شود.

 

 

5.پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری، آثار باستانی نقاط مختلف کشور را در مقیاس کوچک در یک‌جا به نمایش گذاشته است که شامل ۵۸ نماد فرهنگی، مذهبی و جاذبه‌های گردشگری می‌شود.

از جذاب‌ترین بخش‌های این پارک می‌توان به المان‌های تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، پل خواجو، آرامگاه عطار نیشابوری، روستای کندوان و باغ شاهزاده ماهان کرمان اشاره کرد. در صورت تمایل می‌توانید سوار بر قطاری به طول ۹۲۰ متر شوید که در امتداد مسیر ماکت‌ها قرار دارد و تجربه‌ای جالب‌ و متفاوت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *