4 بهترین آرامگاه های مشهد + آدرس

فهرست مطالب

مشهد، شهری است که به عنوان قلب مذهبی ایران شناخته می‌شود و در آن آرامگاه‌های معتبر مذهبی و فرهنگی واقع شده‌اند. آرامگاه‌ های مشهد معمولاً به عنوان مقدس‌ترین و پربازدیدترین مکان‌ها در این شهر شناخته می‌شوند. این آرامگاه‌ها همچنین به عنوان مکان‌های متبرک و پر از ارزش تاریخی معتبر هستند که سالانه میلیون‌ها زائر و گردشگر را به خود جلب می‌کنند. این آرامگاه‌ها محل تعلق گرفته به انبیاء، ائمه، و شخصیت‌های مذهبی معظم هستند که در میان مسلمانان با احترام و تعظیم بسیاری مواجه می‌شوند. ما در اینجا بهترین آرامگاه های مشهد را به شما معرفی میکنیم.

بهترین آرامگاه های مشهد

1.آرامگاه فردوسی 

یکی از مکان‌های معروف در مشهد، آرامگاه حکیم فردوسی در توس است. این آرامگاه، که به عنوان آرامگاه فردوسی شناخته می‌شود، در فاصله بیست و پنج کیلومتری شمال غربی مشهد واقع شده است.

آرامگاه های مشهد

ساختمان زیبای آرامگاه فردوسی توس، به طراحی هوشنگ سیحون و اجرای استاد حسین لرزاده باز می‌گردد. این آرامگاه با مساحت حدود شش هکتار، شامل اقسام مختلفی از جمله باغ، موزه، کتابخانه، ساختمان‌های اداری، تندیس فردوسی، بنای یادبود مهدی اخوان ثالث، و سایر امکانات فرهنگی و تاریخی است.

آدرس دقیق آرامگاه فردوسی: استان خراسان رضوی، بیست کیلومتری شمال مشهد، توس.

 

 

 

 

2.آرامگاه نادر افشار

آرامگاه نادر شاه افشار نیز یکی از مکان‌های معروف دیگر در مشهد است. مجموعه باغ موزه نادری، که حاوی آرامگاه نادر شاه و دو موزه جالب است، یکی از جاهای دیدنی مشهد محسوب می‌شود. این مجموعه زیبا حدود چهارده هزار و چهارصد متر مربع وسعت دارد.

در باغ موزه نادری، یک مجسمه زیبا از نادر شاه و تعدادی از سربازانش قرار دارد که یکی از شاهکارهای هنر مجسمه‌سازی به حساب می‌آید. این مجسمه زیبا توسط استاد ابوالحسن صدیقی ساخته شده است.

آدرس باغ موزه نادری: استان خراسان رضوی، مشهد، چهارراه شهدا.

 

 

 

 

 

3.آرامگاه پیر پالان

آرامگاه پیر پالان دوز یک آرامگاه در مشهد است. این مکان آرامگاه شیخ محمد عارف عباسی، یکی از عرفای زمان صفوی، را جایز نموده است که هم دوران با شیخ بهایی بوده است. این آرامگاه در زمان حکومت شاه محمد خدابنده صفوی احداث شده است.

آدرس آرامگاه پیر پالان دوز: استان خراسان رضوی، مشهد، خیابان نواب صفوی، ضلع شرقی حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام.

 

 

 

 

 

4.آرامگاه خواجه مراد

آرامگاه خواجه مراد یکی از آرامگاه‌های مشهد است که به یکی از یاران و پیروان امام رضا علیه‌السلام تعلق دارد. درباره واقعیت شخصیت خواجه مراد نظرات مختلفی وجود دارد که از طریق روایات به مردم منتقل شده‌اند. این آرامگاه در اطراف شهر مشهد قرار دارد و امکانات رفاهی و اقامتی نیز برای زائران در این محل فراهم شده است.

آدرس آرامگاه خواجه مراد: استان خراسان رضوی، جاده مشهد – فریمان، فاصله دوازده کیلومتری شرق مشهد.

بهترین کلیسا در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *