1 بهترین پیست اسکی مشهد

فهرست مطالب

بهترین پیست اسکی مشهد در قله شیرباد بلندترین قله رشته‌ کوه بینالود است و در سه استان خراسان واقع شده است. به دلیل بلندی و شهرتش به عنوان “بام خراسان” شناخته می‌ شود. این قله در دامنه‌ های شمالی به دره نهل زشک و دره دولت‌ آباد چناران و در دامنه جنوبی به روستای بوژان در نزدیکی شهر نیشابور ختم می‌ شود. با توجه به اشراف به دره‌ های سبز و زیبای اطرافش، این مکان دارای منظره‌ های فوق‌ العاده زیبا است.

بهترین پیست اسکی مشهد

در دامنه شمال شرقی قله، پیست اسکی شیرباد قرار دارد که به دره دولت‌آباد می‌رسد. ورزش اسکی در فصل زمستان اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زیرا اکثر رشته‌های ورزشی به دلیل شرایط جوی محدود می‌شوند، اما اسکی می‌تواند بیشتر ورزشکاران و علاقه‌مندان را در این فصل سال راضی کند. علاوه بر این، اسکی تنها ورزشی است که اعضای خانواده می‌توانند در کنار هم در یک مجموعه ورزشی آموزش ببینند.

جایزه‌ متن به شکل زیر است:
قله شیرباد، بلندترین قله رشته‌ کوه بینالود، در سه استان خراسان قرار دارد و به عنوان «بام خراسان» شناخته می‌ شود. این قله دارای چشم‌ انداز های زیبا به دره‌های سرسبز اطراف است. پیست اسکی شیرباد نیز در دامنه شمال شرقی قله واقع شده و محبوبیت ورزشی خاص خود را دارد، زیرا به ورزش‌ های فصلی در این مکان مشکلی پیش نمی‌ آید.

معرفی بهترین پیست اسکی مشهد شیرآباد

پیست اسکی شیرباد از جاهای دیدنی مشهد در استان خراسان رضوی است. به‌ دلیل قرار گرفتن پیست در دامنه بلندترین قله استان خراسان در بیشتر ماه‌ های سال برف‌ گیر است و مساحت ۵۰۰ هکتاری آن فضایی مناسب برای تفریح سالم جوانان در کنار خانواده‌ هایشان فراهم کرده است. 

 بهترین پیست اسکی مشهد

پیست اسکی شیرباد کجاست؟

پیست اسکی شیرباد” یکی از مقاصد گردشگری استان خراسان رضوی است که در فاصله ۳۸ کیلومتری شهر مشهد واقع شده است و از جاده مشهد-چناران به‌ راحتی قابل دسترسی است. این پیست فاصله ۱۸ کیلومتری با روستای دولت‌ آباد و حدود بیست کیلومتری با شهر مشهد دارد. برای دسترسی به پیست شیرباد، باید ابتدا در مسیر مشهد به سمت چناران حرکت کرده و در دوربرگردان گلمکان دور بزنید. سپس دو کیلومتر به سمت مشهد حرکت کرده و در جاده‌ ای که در سمت راست مسیر قرار دارد، به سمت دولت‌ آباد بروید. از آنجا، ادامه مسیر به سمت پیست اسکی شیرباد انجام می‌ شود.

مسیر از مشهد تا روستای دولت‌ آباد هموار است، اما ادامه مسیر از دولت‌ آباد به پیست اسکی، جاده‌ ای کوهستانی و برف‌ پوش محسوب می‌ شود. بنابراین، برای تردد در این بخش از مسیر، نیاز به تجهیزات کامل مانند زنجیر چرخ، ضد یخ، خودروی دو دیفرانسیل و غیره است.

 بهترین پیست اسکی مشهد

امکانات پیست اسکی شیرباد

پیست اسکی شیرباد شامل سه مسیر برای اسکی‌ بازان مبتدی، اسکی‌ بازان متوسط و اسکی‌ بازان حرفه‌ ای می‌ شود. طول کل مسیر پیست ۱۲۰۰ متر است. با توجه به فراهم بودن لوازم اسکی و در اختیار قرار دادن آن‌ ها به علاقه‌ مندان زمینه برای گسترش این ورزش محیا است و کلاس‌ های آموزشی متعددی توسط هیئت اسکی خراسان رضوی برگزار می‌ شود. در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ نفر اسکی‌ باز در سطح استان خراسان رضوی در حال فعالیت هستند. 

تله اسکی به طول ۹۰۰ متر علاقه‌ مندان را تا ارتفاعات بالا می‌ برد و پس از آن ورزشکاران و دوستداران طبیعت علاوه بر استفاده از منظره زیبای پیست می‌ توانند با در مسیری ۱۲۰۰ متری لذت یک اسکی مطمئن و فرح‌ بخش را تجربه کنند. ساختمان سه طبقه‌ ای به‌ منظور استقرار امکانات و تجهیزات لازم و همچنین راه‌ اندازی یک رستوران و کافی‌ شاپ و چندین سوئیت برای اقامت علاقه‌ مندان در این محل در نظر گرفته شده است. 

پیست اسکی

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی شیرباد

پیست اسکی شیرباد در طول سال به‌ مدت پنج ماه، از اواسط آذر ماه تا اواسط فروردین قابل استفاده است. البته با توجه وضعیت نامطلوب جاده، هنگام بارش‌ های سنگین، مسیر دسترسی به پیست مسدود می‌ شود. بنابراین پیش از حرکت، با بازدید از سایت پیست اسکی شیرباد یا برقراری تماس، از باز بودن جاده اطمینان حاصل کنید. 

بلیط و ساعات کار پیست اسکی شیرباد

پیست شیرباد در روز‌ های یکشنبه تا پنجشنبه فعالیت دارد و در روزهای دوشنبه بسته است. ساعات کار این مجموعه از ۹ صبح آغاز می‌ شود تا ۳ بعد از ظهر ادامه می‌ یابد. روزهای جمعه نیز این پیست به‌ صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌ کند. 

هزینه ورودی پیست اسکی در سال ۱۳۹۹، ۲۵ هزار تومان، هزینه کلاس‌ های آموزش اسکی، ۷۵ هزار تومان و هزینه کرایه لوازم اسکی ۱۰۰ هزار تومان است. برای اجاره لوازم تفریحی برای لیز خوردن نیز با توجه به کیفیت و نوع وسایل، ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان باید بپردازید.

 بهترین پیست اسکی مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *