10 بهترین رستوران ها در مشهد + آدرس + تلفن

فهرست مطالب

از دوران‌های قدیم، گوشت در پخت غذاهای محلی مشهد به مراتب محبوب بوده و این سنت تاریخی باعث تبدیل ششلیک مشهد به یک غذای محلی معروف شده است. بهتر است قبل از سفر به مشهد، چند روز از مصرف غذاهای کبابی خودداری کنید تا در رستوران‌های مشهد، انواع کباب‌های خوشمزه را تجربه کنید. در ادامه، رستوران‌هایی با منوی متنوع را به شما معرفی خواهیم کرد، اما باید به یاد داشته باشید که غذاهای گوشتی در بیشتر رستوران‌های مشهد جایگاه ویژه‌ای دارند. رستوران های مشهد همانند رستوران های تهران از نظر کیفیت تقریبا در یک سطح میباشد ،ما در این مقاله بهترین رستوران ها در مشهد را به شما معرفی میکنیم.

بهترین رستوران ها در مشهد

1.رستوران پسران کریم خیام

رستوران پسران کریم، یکی از مشهورترین رستوران‌های مشهد است که احتمالاً نام آن را پیش‌تر شنیده‌اید یا حتی در سفرهای گذشته به آن سر زده‌اید. طراحی مدرن و لوکس دکوراسیون این رستوران، آن را به یک گزینه مناسب برای جلسات کاری و برگزاری مراسم‌های خاص مانند جشن سالگرد ازدواج و تولد تبدیل کرده است.

منوی چندگانه رستوران پسران کریم شامل تنوع غذایی جامعی است که شامل انواع غذاهای گوشتی، کبابی، برنج و مخلفات متنوع می‌شود. خوراک‌هایی همچون ماهیچه ران سرخ‌کرده، گوشت گردن، ششلیک ممتاز، باقالی پلو و استامبولی پلو از جمله پرطرفدارترین غذاهای این رستوران هستند.

بهترین رستوران ها در مشهد

 

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار خیام، بین خیام ۶۱ و خیام ۶۳، ساختمان مروارید

ساعت فعالیت: ۱۲ ظهر تا ۳ بعدازظهر-۸ تا ۱۰ شب (ساعت کاری این رستوران در اعیاد و تعطیلات ممکن است تغییر کند)

شماره تماس: ۳۱۹۱۹-۰۵۱

 

 

 

2.رستوران معین درباری

رستوران معین درباری یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین رستوران‌های مشهد است. در آشپزخانه این رستوران، انواع غذاهای کبابی از جمله چلو ششلیک مخصوص، چلو برگ، چلو گوشت مخصوص، چلو فیله، کباب زعفرانی و … با دقت و حرفه طبخ می‌شوند.

همچنین، آینه‌کاری یکی از هنرهای برجسته مشهد است که در معماری شعبه نوفل‌لوشاتو از این هنر زیبا بهره‌می‌برد. با حضور در این مکان، لوسترها و دیوارهای آینه‌کاری به شما احساس می‌دهند که در یک سفر زمانی قدیمی به منزل پادشاهی برای لذت بردن از یک وعده کباب دعوت شده‌اید. همچنین، شعبه شاندیز دارای دو تالار به نام‌های تالار آبگینه و آپامه است که با الهام از معماری ایرانی طراحی شده‌اند. این رستوران با دو شعبه در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کند.

 

آدرس شعبه مرکزی: استان خراسان رضوی، مشهد، بین میدان تلویزیون و میدان پارک، حاشیه شهرک نوفل‌لوشاتو

ساعت فعالیت شعبه مرکزی: ۱۲ ظهر تا ۳:۳۰ بعدازظهر- ۷ عصر تا ۱۱ شب

شماره تماس شعبه مرکزی: ۳۸۷۸۳۷۷۷-۰۵۱

بهترین رستوران ها در مشهد

آدرس شعبه شاندیز: استان خراسان رضوی، مشهد، شاندیز، بین امام رضا ۸ و ۱۰

ساعت فعالیت شعبه شاندیز: ۱۲ ظهر تا ۳:۳۰ بعدازظهر- ۷ عصر تا ۱۱ شب

شماره تماس شعبه شاندیز: ۳۴۳۲۴۴۷۷-۰۵۱

محدوده قیمت هر دو شعبه: لوکس و گران

 

 

 

3.رستوران کلبه

اگر شما یا همسفران شما دارای ذائقه‌های مختلف در غذاها هستید یا به طور ناگهانی به دنبال یک تجربه غذایی خارجی یا دریایی هستید و اگر این تجربه را نداشتید احساس ناخوشحالی می‌کنید، حتماً در سفر به مشهد به این رستوران سر بزنید.

منوی غذاهای ایرانی این رستوران شامل انواع غذاهای کبابی مانند چلو گوشت، چلو ماهیچه و جوجه کباب، خورش‌های سنتی از جمله خورش قیمه، خورش قرمه، چلو پاچین زعفرانی، زرشک‌پلو با مرغ، ته‌چین گوشت و بادمجان و … می‌شود. همچنین، در منوی غذاهای فرنگی انواع پاستا، استیک، شنتیسل، بیف و چیکن استراگنف، لازانیا و … وجود دارد.

برای دوستداران غذاهای دریایی نیز، منوی این سبک شامل انواع ماهی، میگو، چلو ماهی و … می‌شود.

علاوه بر اینها، برای پیش‌غذا گزینه‌های متنوعی از جمله سالاد فصل، سالاد یونانی، سیب‌زمینی سرخ‌کرده یا تنوری، سوپ روز، ترشی، زیتون‌پرورده و … برای شما آماده شده است.

بهترین رستوران ها در مشهد

 

درس: استان خراسان رضوی، مشهد، نبش هاشمیه ۱۸، رستوران کلبه

ساعت فعالیت: ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر-۷:۳۰ عصر تا ۱۲ شب (شاید ساعت کاری این رستوران در اعیاد و تعطیلات تغییر کند)

شماره تماس: ۳۸۸۳۱۸۵۵-۰۵۱

 

 

 

 

4.رستوران روژه فود فکتوری

در این رستوران، که در دو بخش سرپوشیده و باز مشتریان خود را پذیرایی می‌کند، المان‌های معماری مدرن و جذاب به چشم می‌خورد. نورپردازی قرمز لوسترهای خاص، راه‌پله‌ای با نقوش رنگارنگ، بشکه‌های چوبی بزرگ که از سقف آویزان شده‌اند و مدل میز و صندلی‌های این رستوران، همگی از دیدگاه منحصربه‌فردی در طراحی داخلی آن حکایت می‌کنند.

بخش فضای باز این رستوران نیز شما را به یاد آن افتاده که در یکی از رستوران‌های فرانسه یا ایتالیا حضور دارید.

در منوی رستوران روژه فود فکتوری، غذاهای سنتی ایرانی موجود نیستند. اما برای دوستداران پیتزا، برگر، سیب‌زمینی سرخ‌کرده با سس‌های مختلف مانند سس قارچ، استیک، خوراک زبان، میگو، مرغ سوخاری، پاستا آلفردو، انواع سالاد و … گزینه‌های بسیار خوشمزه ارائه شده‌اند. علاوه بر این، اگر صبحانه‌های فرنگی مانند صبحانه انگلیسی یا آمریکایی را دوست دارید، می‌توانید علاوه بر املت و پنکیک، این گونه صبحانه‌ها را نیز سفارش دهید. از منوی کافه این رستوران هم برای انتخاب نوشیدنی‌های سرد یا گرم و دسر هم می‌توانید لذت ببرید.

بهترین رستوران ها در مشهد

 

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، هشیار ۹، ملک‌آباد ۱۵

ساعت فعالیت: ۸ صبح تا ۱۲ شب

شماره تماس: ۳۷۶۶۶۷۹۳-۰۵۱

 

 

 

 

 

 

5.رستوران راستگو

رستوران راستگو یکی از رستوران‌های با سابقه و معروف در مشهد است که توسط آقای رضا راستگو در سال ۱۳۴۶ افتتاح شد. اگر به دنبال تجربه غذاهای محلی و معتبر در سفرهای خود هستید و به نظرات افراد محلی اهمیت می‌دهید، این رستوران یکی از پیشنهادهای مطرح می‌شود.

منوی رستوران راستگو به خاطر تنوع غذاهای گوشتی معروف است که شامل غذاهایی مانند چلو ماهیچه، چلو ششلیک، گوشت گردن، کباب لقمه، کباب بختیاری و جوجه‌کباب می‌شود. این منو باعث شده تا رستوران راستگو به یک مقصد محبوب برای طرفداران غذاهای کبابی تبدیل شود.

فضای رستوران راستگو با طراحی کلاسیک خود، احساسی از گذشته را به میهمانان منتقل می‌کند. ستون‌های سنگ مرمر، لوسترهای با زیبایی خاص، صندلی‌های طلایی با پارچه‌های آبی سلطنتی، تمامی این عناصر به شما احساس خواهد داد که به دیدار خانه ای از زمان‌های گذشته آمده‌اید و به شما به عنوان مهمان عزیز احترام گذاشته شده است.

بهترین رستوران ها در مشهد

 

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار وکیل‌آباد، بین وکیل‌آباد ۲۳ و ۲۵

ساعت فعالیت: ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر-۸ عصر تا ۱۲ شب

شماره تماس: ۰۹۱۵۱۶۷۹۳۹۹- ۰۹۱۵۸۹۰۰۰۴۱

 

 

 

 

 

 

6.رستوران ایتالیایی لیو

اگر به دنبال تنوع در تجربه غذایی خود در مشهد هستید و نمی‌خواهید تنها به رستوران‌های سنتی محدود شوید، رستوران ایتالیایی لیو یک گزینه جذاب برای علاقمندان به پیتزا و پاستا است.

این رستوران با طراحی مدرن و مینیمال، به شکلی شیک و متفاوت از رستوران‌های ایتالیایی طراحی شده است. از جمله المان‌های جذاب آن می‌توان به پنجره با نمای خیابان، میز و صندلی‌ها، نورپردازی متفاوت و گلدان‌های زیبا اشاره کرد.

منوی این رستوران شامل انواع پیتزاهای متنوع مانند مارگاریتا، سبزیجات، پولو، گوشت و قارچ، سیسیلی، پروجا و … است. همچنین می‌توانید از انواع پاستا و استیک نیز لذت ببرید.

در بخش پیش‌غذا، سالاد سزار، نان سیر، سالاد مخصوص، سیب‌زمینی، کالزونه، سوپ روز و … از گزینه‌های شما خواهند بود.

بهترین رستوران ها در مشهد

 

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار ملاصدرا، بین ملاصدرا ۱۷ و ۱۹

ساعت فعالیت: ۱۲ ظهر تا ۳ بعدازظهر-۷ عصر تا ۱۲

شماره تماس: ۳۸۴۰۳۳۹۰-۰۵۱

 

 

 

 

 

 

7.طباخی هفت تیر

بله، بدون شک، کله‌پاچه از جمله غذاهایی است که به‌خاطر ترکیب منحصربه‌فرد خود، طرفداران زیادی دارد و علاقه‌مندان به این غذا تا جایی که بتوانند، به دنبال آن می‌روند. از سوی دیگر، کسانی که از این غذا ناخوشایند حس می‌کنند، اغلب ابراز نفرت می‌کنند. اما عشق‌آسا همیشه مانده و در سفر به مشهد، انتخاب یک طباخی با نام طباخی هفت تیر می‌تواند تجربه‌ی لذتبخشی باشد.

بهترین رستوران ها در مشهد

 

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار هفت تیر، هفت تیر ۲۶

ساعت فعالیت: ۹ صبح تا ۱۲ شب (شاید ساعت کاری این رستوران در اعیاد و تعطیلات تغییر کند)

شماره تماس: ۳۸۶۵۵۹۸۸-۰۵۱

 

 

 

 

8.رستوران سنتی ترمه

وقتی می‌خواهید مهمانی مهمانی خاصی را برای کسی از کشورهای دیگر برگزار کنید، حتماً او را به یکی از رستوران‌های سنتی شهر خود ببرید تا تجربه فرهنگ و زیبایی‌های سنتی شهر و کشورتان را به او نشان دهید.

شهر مشهد هر سال و حتی هر روز میزبان گردشگران زیادی از شهرهای مختلف ایران و کشورهای دیگر است. به همین دلیل رستوران‌های سنتی مختلفی در این شهر وجود دارند. یکی از معروف‌ترین رستوران‌های سنتی در مشهد، رستوران ترمه است.

طراحی متفاوت میز و صندلی‌ها، حوض آب درون رستوران، نقاشی‌های ایرانی روی دیوارها، و کاشی‌کاری‌های زیبا در رستوران، این مکان را به یک گزینه عالی برای علاقه‌مندان به فضاهای سنتی تبدیل کرده است.

بهترین رستوران ها در مشهد

 

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار معلم، معلم ۳۱

ساعت فعالیت: ۸ صبح تا ۲ بامداد

شماره تماس: ۳۶۰۱۹۱۲۷-۰۵۱

 

 

 

 

 

9.رستوران لیالی لبنان

شاورما مرغ عربی، شاورما دجاج، کنتاکی، پیتزا بیروتی و پیتزا دجاج از جمله غذاهای محبوب در رستوران لیالی لبنان هستند. دکوراسیون این رستوران به سادگی و به شکلی مدرن و نزدیک به سبک فست‌فودها طراحی شده است.

احتمالاً در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها رستوران لیالی لبنان کمی شلوغ باشد؛ اما با توجه به اینکه تا ساعت پایان شب فعالیت دارد، می‌توانید برای شام در یک فضای کم‌جمعیت‌تر به این رستوران مراجعه کرده و از غذاهای خوشمزه آن لذت ببرید.

بهترین رستوران ها در مشهد

 

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار جلال آل احمد، قبل از سروش ۲

ساعت فعالیت: ۶ صبح تا ۳ بامداد

شماره تماس: ۳۶۰۱۵۰۰۰-۰۵۱

 

 

 

 

 

 

 

10.باغ رستوران مهستان شاندیز

باغ رستوران مهستان شاندیز یک مکان لوکس و مدرن است که برای قرارهای خاص، مهمانی‌های افراد ویژه، و دورهمی‌های رسمی یا خانوادگی انتخاب بسیار مناسبی است. این رستوران با ظروف سرو غذا، میز و صندلی‌ها، تزئینات دیوار و رنگ آمیزی، از دیگر رستوران‌های مشهد متمایز می‌شود.

در منوی اصلی این رستوران، می‌توانید انواع غذاهای لذیذ را پیدا کنید. از جمله ششلیک مخصوص، ماهیچه مخصوص، گردن گوسفند، کباب بختیاری، کباب لقمه، ماهی قزل‌آلا و جوجه‌کباب که به‌صورت خوراک یا همراه با چلو قابل سفارش است. برای پیش‌غذا نیز می‌توانید از گزینه‌های متنوعی مانند ماست چکیده، ماست بادمجان، زیتون ‌پرورده، سوپ مخصوص و سیرترشی انتخاب کنید. همچنین منوی کافه این رستوران شامل انواع نوشیدنی گرم، قهوه، دسر و کیک نیز می‌شود.

بهترین رستوران ها در مشهد

 

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، هفت تیر ۸، خیابان گلشن

ساعت فعالیت: ۱۱:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر-۷:۳۰ عصر تا ۱۲ شب

 شماره تماس: ۳۸۶۹۶۶۶۶-۰۵۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *